FORE!!!!

Thor, 8 mån idag. Vi besökte BVC och han växer som han ska, nytt (hem)besök om två månader, ahhh han är snart året!!! Vart har det tagit vägen?
Idag var första teori passet på golfen, jag tror jag kommer behöva alla mina slag på ett hål... Visste ni att det finns en tjock bok med regler och lagar som gäller på banan. Den ska vi kunna utantill, som om inte jag hade tillräckligt att göra ändå. Barnen fick vara hemma med svärmor, tur att vi har dem så nära, det är guld värt.
När vi gick där på banan med läraren berättade han att om man råkar slå snett eller inte ser bakom tex ett hinder så ska man ropa fore så att personer som kan befinna sig där hinner ta skydd, samt om man hör ordet ska man inte inte titta upp och se vem som ropar eller vartifrån det kommer utan snabbt ta skydd. Detta fick vi prova i praktiken vid 18 hålet, hela gruppen hade ställt sig långt ut på kanten för att ge plats åt de som spelade och efter att mannen slagit ropar han "FORE" Gissa om det såg roligt ut när 16 personer slänger sig ner i det blöta gräset och tar skydd... ha ha jag kommer alltd komma ihåg att ropa "Fore! när jag slagit och se folk ta skydd, vilket syn =)
Vet ni vad det värsta är... bollen hamnade max 10 meter från oss... Farlig sport det där...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

JA jösses vad tiden går fort sen man fick barn :)

2008-08-20 @ 18:29:22
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0